Κεραμέως: Τέλος σε πανεπιστημιακό άσυλο και «αιώνιους» φοιτητές

Καθιερώνεται ελάχιστη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Τέλος στο πανεπιστημιακό άσυλο και στους «αιώνιους» φοιτητές, αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του Δημοσίου προανήγγειλε χθες, μεταξύ άλλων, η υπουργός Παιδείας κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεών της στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, σχετικά με το άσυλο είπε ότι «επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου».

Αμεσα θα υπάρξουν αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ ουσιαστικότερες αλλαγές, όπως χαρακτηριστικά είπε η κυρία Κεραμέως, θα γίνουν σε βάθος χρόνου και έπειτα από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Επίσης, καθορίζεται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.

Ειδικότερα, τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Παράλληλα, καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

Οσον αφορά την κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα, θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, το μέγεθος και η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, αλλά θα συνδέεται, σε κάποιον βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων.

Ανακοίνωσε, επίσης, τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.

Σχετικά με την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέφερε: «Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε τον ρόλο του διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών».

Στον τομέα της ειδικής αγωγής «προχωρούμε ήδη στην επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών», ενώ στην ιδιωτική εκπαίδευση θα δοθούν μεγαλύτεροι βαθμοί ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά την εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενώ θα προστατευτούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.