Βετεράνος των Ιμίων ο πιλότος του μοιραίου Augusta

Το σενάριο της μηχανικής βλάβης εξετάζει η Επιτροπή Ατυχημάτων για την τραγωδία στον Πόρο. Χωρίς αδειοδότηση το ελικοδρόμιο!

Φως στη μοιραία πτώση του Augusta A109C αναμένεται να ρίξουν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή σε μηχανικό πρόβλημα. 

Την ίδια στιγμή, στο φως έρχονται ακόμα περισσότερα στοιχεία για το τραγικό συμβάν, και συγκεκριμένα ότι το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και πως υπήρχε προειδοποίηση για το ακατάλληλο ύψος των καλωδίων της ΔΕΗ, πάνω στα οποία έπεσε το ελικόπτερο.

Επίσης, όπως αποκάλυψε ο γιος του άτυχου πιλότου, ο Νίκος Καρυστινός είχε επιβιώσει από τα Ιμια, καθώς ήταν συγκυβερνήτης στο δεύτερο ελικόπτερο που βρισκόταν πίσω από αυτό που κατέπεσε στη θάλασσα.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο.

Επίσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις τόσο από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και από αυτόπτες μάρτυρες, αποκλείεται το ενδεχόμενο ο πιλότος να έκανε λάθος χειρισμούς που θα οδηγούσαν στην πτώση.

Πτήσεις με ευθύνη της εταιρίας

Την ίδια στιγμή, μια αλάνα που βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα και όχι αδειοδοτημένο είναι το ελικοδρόμιο από το οποίο απογειώθηκε το ελικόπτερο στον Γαλατά. Οπως αποκαλύπτεται μετά το δυστύχημα, ο χώρος αυτός κατασκευάστηκε πριν από περίπου 30 χρόνια από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, αλλά δεν έλαβε ποτέ επίσημη άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Η χρήση του γινόταν, σύμφωνα με τις τοπικές Αρχές, με ευθύνη των εταιριών ενοικίασης ελικοπτέρων που έπαιρναν και το ρίσκο της πτήσης.

Μάλιστα, το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει άδεια να χρησιμοποιείται ως ελικοδρόμιο ανέφερε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ και ο αντιδήμαρχος Πόρου Γιώργος Κουτουζής. 

Επίσης, «κατόπιν εορτής» αποκαλύπτεται ότι η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είχε ζητήσει τον Μάιο του 2018 τη σήμανση των καλωδίων της ΔΕΗ μεταξύ Γαλατά και Πόρου, όπου προσέκρουσε το ελικόπτερο, λόγω της μικρής απόστασης από το αυτοσχέδιο ελικοδρόμιο.

Επρόκειτο όμως για απλή εισήγηση και όχι για απαίτηση, καθώς δεν επρόκειτο για αδειοδοτημένο χώρο προσγείωσης και απογείωσης ελικοπτέρων.

Με συγκινητικά λόγια μίλησε για τον πατέρα του ο γιος του πιλότου, αναφέροντας μάλιστα πως ο Νίκος Καρυστινός ήταν παρών στο επεισόδιο με την πτώση του ελικοπτέρου στα Ιμια το 1996.

«Υστερα από 35 χρόνια στον αέρα, κατάφερε να επιβιώσει από τα Ιμια. Ηταν στο ελικόπτερο που βρισκόταν πίσω από αυτό που έπεσε, ήταν στο Bell 205 που βρισκόταν από πίσω, ήταν συγκυβερνήτης. Εζησε τόσα τραγικά και τόσα επικίνδυνα, και κατάφερε και επιβίωσε. Και να πεθάνει τρεις μήνες που ήταν στην ιδιωτική αεροπορία, στην ΥΠΑ...» είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, σημειώνεται πως εργασίες για την πλήρη αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης στον Πόρο, η οποία είχε διακοπεί λόγω του δυστυχήματος, γίνονταν έως αργά χθες το βράδυ.