Προχωρεί η ανατολική περιφερειακή

Θεσσαλονίκη: Με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα προωθείται η αναβάθμιση της σημαντικής λεωφόρου

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα προχωρήσει τελικά η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με το έργο να περιλαμβάνει υπερυψωμένη γέφυρα από το ύψος του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα και στη συνέχεια επεμβάσεις διαπλάτυνσης μέχρι την Καρδιά. 

Την εξαγγελία για το νέο συγκοινωνιακό έργο με σύμβαση παραχώρησης στη Θεσσαλονίκη έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το Σάββατο, επισημαίνονται πως «σήμερα, η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί. Και με το νέο έργο θα αναπνεύσει. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει.

Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020 και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου». Οι χρήστες του νέου οδικού άξονα θα πληρώνουν διόδια και θα αποτελεί τον δεύτερο ελεύθερης ροής αστικό αυτοκινητόδρομο μετά την Αττική Οδό.

Η ανάγκη αναβάθμισης της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, που έχει σχεδιαστεί στη δεκαετία του ’70, επισημαίνεται εδώ και χρόνια από τους φορείς της πόλης. Ομως, και αυτό το έργο, όπως και η περίφημη ζεύξη του Θερμαϊκού (για την οποία το Ελληνικό Δημόσιο είναι ακόμα στα δικαστήρια με την ανάδοχο κοινοπραξία!), ουδέποτε προχώρησε.

Το σχέδιο της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, από τον κόμβο Κ5 (στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου») μέχρι τον κόμβο Κ10 (στα Κωνσταντινουπολίτικα) υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά το υψηλό κόστος αποτελούσε εμπόδιο.

Στην ουσία, η νέα λεωφόρος θα κατασκευαστεί πάνω από την υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και θα βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας για όσους κινούνται από τη δυτική πλευρά προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική, αλλά και από το βόρειο προς το νότιο τμήμα της πόλης.

Το συνολικό μήκος της υπερυψωμένης λεωφόρου θα φτάνει τα τέσσερα χιλιόμετρα.

Το ερώτημα είναι αν στη ΣΔΙΤ θα ενταχθεί μια οδική αρτηρία που θα ξεκινά από το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» και θα καταλήγει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αν, δηλαδή, θα ενταχθεί και η αναβάθμιση του τμήματος που οδηγεί στο αεροδρόμιο μέσω της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών.

Στον αέρα είχε τιναχθεί εδώ και καιρό το χρονοδιάγραμμα εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τις επιστολές της κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό να κυκλοφορούν σαν φέιγ βολάν.

Τελικά, το Σάββατο ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως η ολοκλήρωση ολόκληρου του έργου (δηλαδή, μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά) μεταφέρεται για τον Απρίλιο του 2023 (από το τέλος του 2020...).