Κώδωνας κινδύνου από φιλολόγους

Καλούν την κυβέρνηση να επανεξετάσει τις αστοχίες και τις ελλείψεις στα μαθήματα της Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας

Ρεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων και του κύρους των ανθρωπιστικών σπουδών στο σχολείο, εάν και η σημερινή κυβέρνηση διαιωνίσει τα προβλήματα που εντοπίζονται στην ύλη, στον τρόπο διδασκαλίας και στην εξέταση των φιλολογικών μαθημάτων της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, καθώς και της Ιστορίας επισημαίνει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). 

Η ένωση των φιλολόγων καθηγητών σε μια μακροσκελή ανακοίνωσή της διαπιστώνει και επιβεβαιώνει την ύπαρξη προβλημάτων και ελλείψεων και αστοχιών στις οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας την επανεξέτασή τους.

Παράλληλα, στηλιτεύει τη ραθυμία που δείχνει η σημερινή κυβέρνηση να αλλάξει τα κακώς κείμενα που επισήμαινε και απέρριπτε ως αντιπολίτευση. Η ΠΕΦ έχει εντοπίσει πολλά προβλήματα σε βιβλία φιλολογικών μαθημάτων του γυμνασίου και του λυκείου, αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης αυτών των μαθημάτων.

Σύμφωνα με τους φιλολόγους της ΠΕΦ, το βιβλίο για την Ιστορία Γ' Λυκείου Προσανατολισμού οδηγεί στην παπαγαλία. Επίσης για το ίδιο μάθημα οι φιλόλογοι καταγγέλλουν ότι δεν έχουν δοθεί οι πηγές και οι οδηγίες για την αξιοποίησή τους. Ακόμη, ότι δεν υπάρχει επιμόρφωση των διδασκόντων, κάτι που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην προετοιμασία των υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Απόσυρση

Επισημαίνουν τα ίδια προβλήματα που ανέδειξε η «δημοκρατία» για την Ιστορία στο γυμνάσιο. Ζητούν την απόσυρση του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας που διαμόρφωσε και εξέδωσε σε ΦΕΚ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στο οποίο περιοριζόταν η διδασκαλία σημαντικών ενοτήτων της Ιστορίας, που αφορούσαν την αρχαιότητα και το Βυζάντιο.

Επίσης ζητούν να αποσυρθούν οι οδηγίες για τη διδασκαλία της Ιστορίας και να ισχύσουν εκείνες οι οποίες υποστηρίζονται από τα εν χρήσει σχολικά εγχειρίδια, έως ότου βέβαια διαμορφωθεί ένα νέο πρόγραμμα σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες του μαθήματος.

Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων υπενθυμίζει τα αιτήματά της για την επαναφορά του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στα εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου στο γυμνάσιο και στη β΄ λυκείου.

Επίσης, την αντίθεσή της στην υποβάθμιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις της γ΄ λυκείου, η οποία συνίσταται στην κατάργηση της μετάφρασης του διδαγμένου κειμένου και την υπομοριοδότηση της μετάφρασης του αδίδακτου και, τέλος, την επαναφορά της διδασκαλίας και της αξιολόγησης του μαθήματος των Λατινικών για τους υποψηφίους της Ομάδας Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού.