Το μετρό θα αργήσει να φτάσει Πειραιά!

Στα μέσα του 2022 θα είναι έτοιμοι όλοι οι σταθμοί. Μπάχαλο έχει προκαλέσει το διαφορετικό σύστημα στα εισιτήρια

Του Φώτη Κόλλια

Για το… 2022 πάει η λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό Αθήνας στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς, εν μέσω απίστευτων καταστάσεων στην Αττικό Μετρό που είχε αρχικά επιλέξει σύστημα εισιτηρίου διαφορετικό από αυτό του υπόλοιπου δικτύου! Αυτό προκύπτει από τη χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στα εργοτάξια ενός έργου που συμβασιοποιήθηκε το 2012 με στόχο να λειτουργούν έξι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) από το 2017.

Η προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό είχε υποστηρίξει ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί του δικτύου θα λειτουργούσαν από το περασμένο καλοκαίρι. Η νέα διοίκηση, με το που ανέλαβε, είχε δηλώσει ότι θα τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2020, αλλά την Πέμπτη πληροφορηθήκαμε πως το χρονοδιάγραμμα πάει ακόμη πιο πίσω.

Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού. Πρόσθεσε, όμως, ότι «ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης. Επομένως εδώ κινδυνεύουμε να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μην μπορούμε να τους λειτουργήσουμε».

Για τους υπόλοιπους τρεις σταθμούς, ο Κ. Καραμανλής δήλωσε ότι συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport) είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή μέσα στο 2021. Ομως, στην ουσία μίλησε για παράταση, αφού δήλωσε πως «θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια μέσα στο 2022 να παραδοθεί» το υπόλοιπο τμήμα. Για την επέκταση του τραμ προς Πειραιά ο υπουργός Υποδομών εξήγησε ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει άμεσα, αλλά τελικά θα πάει πίσω έξι μήνες εξαιτίας των έργων ανάπλασης που προωθεί η Περιφέρεια Αττικής στον Φαληρικό Ορμο.

Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Το τραμ είναι έτοιμο και νομίζω ότι οι πολίτες του Πειραιά βλέπουν ήδη τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια που γίνονται. Μπορούμε άμεσα να το θέσουμε σε λειτουργία. Υπάρχει όμως ένα ζήτημα, ότι στο Φαληρικό Δέλτα η Περιφέρεια Αττικής θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει κάνει ο περιφερειάρχης κ. Πατούλης, κάποια έργα τα οποία θα διαρκέσουν το λιγότερο τέσσερις έξι μήνες. Το θέμα λοιπόν είναι κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει το τραμ για έναν μήνα, να κλείσει και να ξανανοίξει».