Αγριεύει η μάχη στη συνδρομητική TV

Το γερό μπάσιμο της Vodafone μετά τη συμφωνία με την HBO και οι αναμενόμενες πιέσεις στον νέο μέτοχο της Forthnet

Από τον
Φώτη Κόλλια

Πιο σκληρή γίνεται η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση μετά και τις χθεσινές ανακοινώσεις της Vodafone για νέες συνεργασίες στο περιεχόμενο, όπως η αποκλειστική συμφωνία με την αμερικανική HBO, και για τη διάθεση του Vodafone TV ως υπηρεσίας, ανεξάρτητα από το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο του πελάτη (Over the Top - OTT).

Οι ανακοινώσεις της Vodafone Ελλάδας έρχονται λίγες εβδομάδες μετά τις αντίστοιχες ανακοινώσεις του ΟΤΕ για τη διάθεση της συνδρομητικής πλατφόρμας της Cosmote TV ως υπηρεσία OTT. Δείχνουν, επίσης, πως ο νέος μέτοχος της Forthnet, στην περίπτωση που έχουν θετική κατάληξη οι προχωρημένες διαπραγματεύσεις των τραπεζών με τον όμιλο Μαρινάκη, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κερδίσει η Nova το χαμένο έδαφος. Οσο για τη Wind Ελλάς, που μπήκε τελευταία στη μάχη της συνδρομητικής τηλεόρασης, η διοίκηση δηλώνει ευχαριστημένη με την ανάπτυξη της υπηρεσίας Wind Vision, η οποία έχει και το πλεονέκτημα της συνεργασίας με τη Netflix.

Εκτιμήσεις

Η συνδρομητική βάση της τελευταίας στην Ελλάδα, όπως και της αντίστοιχης υπηρεσίας της Amazon (με την οποία θα συνεργάζεται πλέον και η Vodafone, όπως ανακοινώθηκε χθες, παράλληλα με την αποκλειστική συμφωνία με την HBO), είναι άγνωστη. Οι εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς ανεβάζουν τους συνδρομητές της Netflix σε επίπεδα μεταξύ 300.000 και 500.000.

Στο τέλος του εννεαμήνου 2019 η Cosmote TV διάθετε 549.000 συνδρομητές, ενώ η Nova είχε ανακοινώσει για το τέλος εξαμήνου 2019 περί τους 351.000 συνδρομητές λιανικής Pay TV σε Ελλάδα και Κύπρο και 108.294 συνδρομητές χονδρικής (μέσω των συνεργασιών με Vodafone, Wind, Cyta Κύπρου, Cablenet, MTN και Primetel). Χθες η διοίκηση της Vodafone Ελλάδας είπε πως η Vodafone TV έχει φτάσει τους 120.000 συνδρομητές, με στόχο να φτάσει τους 200.000 σε έναν χρόνο, ενώ στο εννεάμηνο του έτους είχε ανακοινωθεί πως η Wind Vision διαθέτει περί τους 55.000 συνδρομητές.

Οι ανακοινώσεις του OTE και της Vodafone Ελλάδας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης ως OTT δεν έγιναν τυχαία τις τελευταίες εβδομάδες. Οπως επισημαίνεται και στην παρουσίαση εννεαμήνου του ΟΤΕ προς τους επενδυτές, «οι υπηρεσίες ΟΤΤ κερδίζουν έδαφος», με αιχμή το Netflix αλλά και νέες υπηρεσίες που ανακοινώθηκαν τους τελευταίους μήνες, όπως η Apple TV+, η νέα συνδρομητική πλατφόρμα της Apple και η Disney Plus.