ΟΤΕ, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ΟΛΠ, ΟΛΘ και ΕΥΔΑΠ δεν είχαν... Φωτόπουλο όπως η ΔΕΗ

Την άμεση έναρξη του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας αποφάσισε χθες η κυβέρνηση. Υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών μας για ιδιωτικοποιήσεις εδώ και τώρα, η κυβέρνηση κρέμασε χθες πινακίδα «πωλείται τώρα και όσο όσο» στον ΟΤΕ, στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (Τ.Τ.), στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και την Εταιρία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ).

 

Πρόκειται για ιδιωτικοποιήσεις του 100% της κρατικής συμμετοχής στις εταιρίες αυτές που, σύμφωνα με τις χθεσινές αποφάσεις, θα ολοκληρωθούν εντός του έτους. Υπό τον φόβο του συνδικαλιστή Φωτόπουλου και τον κίνδυνο για «κατέβασμα των διακοπτών», η πώληση της ΔΕΗ μεταφέρθηκε στο τελευταίο τρίμηνο του 2012. Την ίδια στιγμή, κάνοντας πράξη άλλη μια απαίτηση των δανειστών της χώρας, το υπουργικό συμβούλιο ανακοίνωσε ότι δημιουργείται ένας ειδικός φορέας με τον τίτλο «Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας», στον οποίο θα ενταχθούν ειδικά χαρτοφυλάκια αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Μένει να διατυπωθεί και επίσημα ότι ο φορέας αυτός θα διοικείται κατ' απαίτηση της τρόικας και από ξένους εκπροσώπους των δανειστών μας.

 

Η διαδικασία που επιλέγεται για να επιταχυνθούν οι ιδιωτικοποιήσεις είναι κατά βάση μέσω της πώλησης μετοχικών πακέτων. Πρώτη ιδιωτικοποίηση για φέτος είναι αυτή της συμμετοχής του δημοσίου στον ΟΤΕ. Ελέγχεται από το Δημόσιο το 16% και ανακοινώθηκε ότι θα πουληθεί μέχρι τέλος Ιουνίου! Αντίστοιχα, μέχρι τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν ιδιωτικοποιηθεί πλήρως το Τ.Τ. (το Δημόσιο ελέγχει το 34%) , η ΕΥΑΘ, ο ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Το Τ.Τ. ειδικά είναι μια τράπεζα-φιλέτο, αφού διαθέτει μια καταθετική βάση ύψους 12,5 δισ. Ευρώ.

 

Συνολικά, Τ.Τ., ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΤΕ, και ΕΥΑΘ εμφανίζουν χρηματιστηριακή αξία λίγο πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, η τιμή τους βρίσκεται στο ναδίρ. Εως τον Σεπτέμβριο θα πρέπει επίσης να έχει ολοκληρωθεί η επέκταση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών («Ελ. Βενιζέλος») και πώληση ενός ποσοστού του ΟΠΑΠ, ενώ ως το τέλος του έτους πρέπει να πουληθούν: έως 66% της ΕΑΣ, 49%-66% από τα Κρατικά Λαχεία, έως 32% της ΔΕΠΑ, 49%-100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έως 55% της ΛΑΡΚΟ, 100% του ΟΔΙΕ (Ιππόδρομος) και 49% από το Καζίνο της Πάρνηθας.

 

Οι ιδιωτικοποιήσεις του 2011 είναι μόνο η αρχή. Εως τα τέλη του 2013 προγραμματίζονται να πουληθούν ούτε μία ούτε δύο, αλλά 38 επιχειρήσεις του Ελληνικού Δημοσίου (ή τμήματά τους)!

Ειδικότερα, το 2012 είναι μια χρονιά στην οποία μόνο για το πρώτο τρίμηνο προγραμματίστηκε να πουληθεί έως 21% από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», έως 100% της Εγνατίας Οδού, έως 40% των ΕΛ.ΤΑ. και έως 34% του ΟΠΑΠ. Ενα ακόμα πακέτο λιμανιών θα πουληθεί έως το τέλος του 2012, ενώ στο β΄ τρίμηνο του έτους προσδιορίζεται η πώληση έως 100% του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και έως 16% της ΕΛΒΟ. Το 27% της ΕΥΔΑΠ μεταφέρθηκε για το τρίτο τρίμηνο του 2012, ενώ τέλος του ίδιου έτους θα έχει παραχωρηθεί το 49% των Περιφερειακών Αεροδρομίων και, χωρίς να έχουν καθοριστεί τα ποσοστά τους, οι Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, η έκταση του Ελληνικού, το Ψηφιακό Φάσμα και η Ακίνητη Περιουσία.

 

Το 2013 πωλείται το 25% της Αγροτικής, όλες οι άλλες τραπεζικές συμμετοχές και ξανά ό,τι έχει απομείνει από Περιφερειακά Αεροδρόμια, Λιμένες, Ακίνητη Περιουσία, Ψηφιακό Μέρισμα και Ελληνικούς Αυτοκινητοδρόμους.

 

Ετικέτες: