Χάος με την εύρεση ισοδύναμων για τον ΦΠΑ στα σχολεία!

Σε αδιέξοδο η κυβέρνηση! Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας σταμάτησε, νέα σενάρια για φόρο (!) στα ΚΤΕΟ

Ρεπορτάζ 
Στέλιος Κράλογλου

Σε αδιέξοδο οδηγείται κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει ισοδύναμα μέτρα για να μην επιβάλει ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση! Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας για όλα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες απορρίφθηκε, καθώς οι επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών ανακάλυψαν ότι για να καλυφθεί το σύνολο των εσόδων που είχαν προβλεφθεί από τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση (300.000.000 ευρώ), χρειάζεται αύξηση της τάξης του 30% στα τέλη κυκλοφορίας.

Ενα αλλο σενάριο προβλέπει την επιβολή ειδικού φόρου στα ΚΤΕΟ ως ισοδύναμο μέτρο. Πρόκειται για φόρο ο οποίος θα επιβαρύνει τις επιχειρήσεις που διενεργούν τους τεχνικούς ελέγχους και όχι τους οδηγούς που ελέγχουν τα οχήματά τους. Το σενάριο κυκλοφορεί τα τελευταία 24ωρα αλλά «παραγνωρίζει», αναφέρουν κύκλοι του κλάδου του αυτοκίνητου, ότι ο συνολικός αριθμός των ελέγχων που πραγματοποιούν τα 182 πανελλαδικά ιδιωτικά ΚΤΕΟ ετησίως είναι της τάξης του 1.500.000 και σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 2.000.000.

Για να συγκεντρωθεί ποσό της τάξης των 300.000.000 ευρώ δηλαδή θα έπρεπε η επιβάρυνση αυτή να ανέλθει στα 200 ευρώ ανά ελεγχόμενο όχημα, κάτι εξωπραγματικό. Στο τραπέζι έχουν βρεθεί και άλλα σενάρια, όπως να καλυφθεί μέρος των εσόδων από τροποποιήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, από αυξήσεις στα διόδια ή από κάποια ειδική εισφορά στα κέρδη των επιχειρήσεων, ωστόσο δεν έχει έως αυτήν την ώρα εξευρεθεί κάποιο αξιόπιστο ισοδύναμο που θα μπορούσε να πείσει τους δανειστές.

Απαλλαγές

Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται ότι προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το υπουργείο Οικονομικών εμφανίζεται να είναι διατεθειμένο να αυξήσει τα τέλη για τα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού ή τα πολυτελή μεταχειρισμένα που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές, και να τα μειώσει για τα παλαιά αυτοκίνητα που έχουν πολύ μικρή αξία, ακόμη και αν οι κινητήρες τους είναι πολλών κυβικών.

Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό ποσό που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. φέτος θα είναι μεγαλύτερο από το 1,1 δισεκατομμύριο που έχει προϋπολογιστεί.

Τελεσίγραφο των δανειστών για τα προαπαιτούμενα

«Εφαρμόστε όλα τα εκκρεμή προαπαιτούμενα μέτρα, αν θέλετε να λάβετε την υποδόση των 2 δισ. ευρώ την επόμενη εβδομάδα» ήταν το μήνυμα που έστειλαν οι τεχνοκράτες της ευρωζώνης στην ελληνική κυβέρνηση κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Euro Working Group (EWG) στις Βρυξέλλες.

Οπως ήταν αναμενόμενο, το EWG δεν κατέληξε σε απόφαση για την ημερομηνία εκταμίευσης της υποδόσης, αλλά απλώς άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανάψει το πράσινο φως την επόμενη εβδομάδα, εφόσον υλοποιηθεί το πρώτο πακέτο προαπαιτουμένων στο σύνολό του. Καθοριστική για την αποδέσμευση των 2 δισ. ευρώ χαρακτήρισε την επόμενη εβδομάδα και ο επίτροπος Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί. Εν όψει της επίσκεψής του στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα, ο κ. Μοσκοβισί έστειλε το μήνυμα ότι «υπάρχουν προκλήσεις, υπάρχουν σκληρές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν ως το τέλος της χρονιάς» από την ελληνική πλευρά.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, που εκπροσώπησε τη χώρα μας στο χθεσινό EWG, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης για τις παρεμβάσεις που έχουν προχωρήσει, καθώς και για το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και το οποίο κλείνει ορισμένα από τα ανοιχτά μέτωπα.

Ωστόσο, οι τεχνοκράτες της ευρωζώνης ξεκαθάρισαν ότι χωρίς συμφωνία για τα ακανθώδη ζητήματα της απελευθέρωσης των πλειστηριασμών, του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων δεν είναι δυνατή η αποδέσμευση των 2 δισ. ευρώ.

Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι πως τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει πολύ. Εως το Eurogroup της 9ης Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί όχι μόνο το πρώτο, αλλά και το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων δράσεων.

Την ίδια ημέρα έχει προγραμματιστεί να αρχίσει η πρώτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από τους επικεφαλής του κουαρτέτου των πιστωτών.

Ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) Τζέρι Ράις επανέλαβε χθες ότι ισχυρές μεταρρυθμίσεις και αναδιάρθρωση χρέους είναι οι δύο όροι για να συνεισφέρει το ΔΝΤ στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα. Επίσης, χαρακτήρισε ευπρόσδεκτη την πιθανότητα πρόωρης εξόφλησης των περίπου 23 δισ. ευρώ που έχει δανειστεί η χώρα μας από το Ταμείο.

Μ. Ροζάκος


Ετικέτες: