Η NASA βρήκε λίμνη στον Αρη

Ερευνητές ανακάλυψαν ύδατα κάτω από την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη, έκτασης 20 χιλιομέτρων! «Υπάρχει ζωή υπογείως» λένε τώραΑπό τη
Θεανώ Καρούτα

Στοιχεία για την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή στον Αρη ανακάλυψαν ερευνητές που μελετούν τον κόκκινο πλανήτη, σύμφωνα με τους οποίους κάτω από την παγωμένη επιφάνειά του βρίσκεται μια λίμνη έκτασης περίπου 20 χιλιομέτρων. Προηγούμενες έρευνες είχαν καταδείξει πως ίσως υπήρχε κάποτε ροή νερού στο έδαφος του Αρη, όμως η τωρινή ανακάλυψη είναι η πρώτη που μαρτυρά με σχετική σιγουριά ότι υπάρχει ακόμα υδάτινο σώμα σε υγρή μορφή στον πλανήτη.

Το ρόβερ «Curiosity» της NASA, που αναζητεί τα μυστικά του Αρη, έχει δείξει πως στο παρελθόν υπήρχε νερό στην επιφάνεια του πλανήτη, ωστόσο η απότομη πτώση της θερμοκρασίας «κλείδωσε» τις μεγαλύτερες ποσότητες σε σώματα πάγου. «Μάλλον δεν είναι μια πολύ μεγάλη λίμνη» εξήγησε ο καθηγητής Ρομπέρτο Οροσέι από το Ιταλικό Εθνικό Ινστιτούτο Αστροφυσικής, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης που εκπονήθηκε χάρη στο ραντάρ Μarsis. Τα όργανα, όπως το Marsis, εξετάζουν την επιφάνεια αλλά και αυτό που υπάρχει ακριβώς κάτω από αυτήν, αποστέλλοντας ένα σήμα και εξετάζοντας πώς αυτό επιστρέφει πίσω. Οπως είπε ο καθηγητής, το ραντάρ δεν ήταν σε θέση να καθορίσει πόσο βαθιά βρίσκεται το στρώμα νερού, όμως η ερευνητική ομάδα εκτιμά πως είναι τουλάχιστον σε βάθος 1 μέτρου.

«Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να κάνουμε λόγο για λίμνη και όχι για μικρή ποσότητα νερού που λιώνει και γεμίζει τον χώρο μεταξύ του πάγου και των βράχων του εδάφους» πρόσθεσε ο Οροσέι. Αναφορικά με το κυριότερο ερώτημα που προκύπτει, τι σημαίνει, δηλαδή, η ανακάλυψη αυτή για την ύπαρξη ζωής, ο καθηγητής Αστροφυσικής απάντησε πως τίποτα οριστικό δεν μπορεί ακόμα να ειπωθεί. Ο δρ Μάνις Πατέλ από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δήλωσε σχετικά: «Εδώ και χρόνια γνωρίζουμε ότι η επιφάνεια του Αρη είναι αφιλόξενη στη ζωή όπως την ξέρουμε, οπότε η αναζήτηση της ζωής στον Αρη οφείλει τώρα να μεταφερθεί υπογείως».

Κάτι ιδιαίτερα αισιόδοξο, όπως είπε, αφού μακριά από επιβλαβείς ακτινοβολίες, εχθρικές θερμοκρασίες και πίεση, το περιβάλλον είναι πιο ευνοϊκό για την ύπαρξη ζωής.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img