Στις 7 Ιουνίου ο γολγοθάς των μαθητών

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών χωρίς να καθοριστούν αριθμός εισακτέων και μηχανογραφικό

Ρεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Στις 7 Ιουνίου 2019 θα ανοίξει η αυλαία των πανελλαδικών. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες το πρόγραμμα των εξετάσεων που θα πραγματοποιηθούν φέτος, καλώς εχόντων των πραγμάτων, για τελευταία φορά με την υφιστάμενη μορφή τους.

Οπως όλα τα χρόνια, έτσι και φέτος, οι υποψήφιοι του γενικού και εσπερινού λυκείου που διαγωνίζονται στις ίδιες ημέρες θα εξεταστούν στα Νέα Ελληνικά, ενώ τις επόμενες ημέρες και έως τις 18 Ιουνίου, οπότε θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία, θα εξεταστούν τα άλλα μαθήματα ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού. Οι υποψήφιοι και των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων θα έχουν -θεωρητικά- ευκολότερο έργο έως ότου φτάσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς οι απολυτήριες εξετάσεις της γ' τάξης του ημερήσιου και της δ' τάξης του εσπερινού λυκείου θα γίνουν μόνο σε τέσσερα μαθήματα: τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία μαζί, την Ιστορία, τα Μαθηματικά και τη Βιολογία.

Βέβαια, κρίσιμοι παράγοντες δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί. Ούτε ο αριθμός των εισακτέων έχει καθοριστεί ούτε το μηχανογραφικό έχει καταρτιστεί, καθώς υπολείπονται ακόμα πράξεις των συγχωνεύσεων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που αλλάζουν άρδην τη χαρτογράφηση πολλών σχολών και τμημάτων ανά την Ελλάδα.

Ενδεικτικά, πέρυσι στο μηχανογραφικό υπήρχαν 461 σχολές και τμήματα πανεπιστημίων, ΤΕΙ, Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας που μοιράστηκαν 135 τμήματα και σχολές στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, 247 στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, 133 στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο και 172 στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

74.692 πέρυσι

Οι προσφερόμενες θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ πέρυσι ήταν 74.692. Στα πανεπιστήμια, εκτός του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο συνολικός αριθμός εισακτέων ήταν 46.663 άτομα, ενώ το 2017 στα αντίστοιχα τμήματα ήταν 43.758 άτομα.

Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΙ, ο συνολικός αριθμός εισακτέων πέρυσι ήταν 23.396 άτομα, ενώ το 2017 στα αντίστοιχα τμήματα ήταν 22.411 άτομα. Βέβαια, αυτή η κατανομή φέτος θα διαφοροποιηθεί, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ΤΕΙ ανά την Ελλάδα έχει εξαλειφθεί με την απορρόφησή τους από τα όμορα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Σφόδρα αντίθετοι οι γιατροί στη βαθμολόγηση των ειδικευομένων

Νέο βατερλό χαρακτηρίζει ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος το σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων για την απόκτηση ειδικότητας των νέων γιατρών που προωθεί το υπουργείο Υγείας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου, δρα Αθανάσιο Εξαδάκτυλο, οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων των γιατρών για τη λήψη ειδικότητας οδηγούν σε νέο κύμα φυγής στο εξωτερικό τους λειτουργούς του Ιπποκράτη. «Μετά τη φυγή περίπου 15.000 νέων γιατρών στο εξωτερικό αλλά και την αποτυχία πρόσληψης ιατρικού προσωπικού στις ΤΟΜΥ, το υπουργείο Υγείας δημιουργεί άλλο ένα πρόσκομμα στην επαγγελματική εξέλιξη των νέων γιατρών με τη διαδικασία “πανελλαδικών εξετάσεων'', μέσω των οποίων θα λαμβάνουν και “βαθμό''. Η παγκόσμια αυτή πρωτοτυπία της βαθμολόγησης των τίτλων ειδικότητας πλήττει βάναυσα τους νέους γιατρούς, αφού θα τους καθιστά δέσμιους για την υπόλοιπη επαγγελματική ζωή τους ανεξάρτητα από την εξέλιξή τους» αναφέρει ο ΠΙΣ σε χθεσινή ανακοίνωσή του.

«Αμεση απόσυρση της ρύθμισης»

Ο επιστημονικός σύλλογος ζητάει την άμεση απόσυρση της ρύθμισης και την έναρξη διαλόγου ώστε να επιλεγεί ένα ορθό σύστημα εξέτασης για τη λήψη ειδικότητας. Η άρνηση συνολικά του ιατρικού κόσμου (ΟΕΝΓΕ, ΕΙΝΑΠ, Ιατρικοί Σύλλογοι κ.λπ.) αποδεικνύει ότι οι συγκεκριμένες επιλογές είναι προς τη λανθασμένη κατεύθυνση, όπως εκτιμά ο επιστημονικός σύλλογος. «Το υπουργείο Υγείας για πολλοστή φορά νομοθετεί χωρίς διάλογο, χωρίς να ζητήσει την άποψη των συλλογικών οργάνων των γιατρών, χωρίς να προηγηθούν διαβούλευση και ανταλλαγή απόψεων» αναφέρει και συνεχίζει: «Ο ΠΙΣ δεν μπορεί να συμφωνήσει σε αποσπασματικές ενέργειες που υποβαθμίζουν την ιατρική εκπαίδευση και τη δημόσια υγεία». Σύντομα το διοικητικό συμβούλιο του ΠΙΣ προτίθεται να εισηγηθεί ολοκληρωμένη πρόταση για το σύνολο της ιατρικής εκπαίδευσης και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Ρίτα Μελά